Home | Redakcja | Mapa serwisu | Strona WWW podmiotu 
A A A K
SmodBIP bip.gov.pl

Struktura organizacyjna

         W skład Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nowej Soli wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1. Wydział operacyjno, kontrolno - rozpoznawczy

          Do głównych zadań komórki należy:

  • analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie jednostki do organizacji działań ratowniczych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
  • opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
  • przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej;
  • sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
  • przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej JRG PSP oraz OSP
  • rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
  • nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowe;
  • współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  • analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu,
  • opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
  • przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;

2. Sekcja organizacyjno - kadrowa 

        Do głównych zadań komórki należy:

  • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
  • prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów;
  • organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  • opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrz organizacyjnych komendy powiatowej;
  • realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków;
  • opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
  • realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta powiatowego;
  • prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
  • prowadzenie spraw z zakresu szkolenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej.
  • planowanie i organizowanie szkolenia specjalistycznego strażaków;
  • prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy;
  • administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i pomieszczeń;
  • opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków;

3. Sekcja kwatermistrzowsko - techniczna

  • dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej;
  • zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń;
  • realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  • prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego;
  • sprawowanie nadzoru nad obsługą transportową komórek organizacyjnych komendy powiatowej.

4. Samodzielne stanowisko pracy ds. finansów;

        Do głównych zadań komórki należy:

  • sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
  • prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
  • prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami;
  • analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
  • prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej;
  • nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;

5. Jednostka Ratowniczo - Gaśnicza PSP w Nowej Soli.

       Do głównych zadań komórki należy:

  • organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
  • wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
  • wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych;
  • wykonywanie specjalistycznych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych z zakresu ratownictwa wodno - ekologicznego;
  • rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych;
  • planowanie i organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
  • realizowanie zajęć sportowych dla strażaków,inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze powiatu.



Opublikował: Jarosław Róziewicz
Publikacja dnia: 03.01.2018
Podpisał: Jarosław Róziewicz
Dokument z dnia: 02.11.2012
Dokument oglądany razy: 1 356